miercuri, 13 august 2014

La usa impacarii


A ramas privind spre usa dormitorului care tocmai i s-a inchis in nas. 
Oare cu ce a gresit? Ce a spus de s-a enervat atat de tare incat l-a lasat singur pe canapea? 
Incerca sa refaca firul conversatiei si tot nu putea intelege. Dupa atatia ani in care au stat ingramaditi intr-o garsoniera si au facut eforturi enorme pentru a-si permite noua locuinta, dupa ce au amenajat impreuna apartamentul, a lasat-o pe ea sa aleaga mobilierul, perdelele si usile de interior, acum se supara? Nu putea fi vorba de televizor... doar au discutat acelasi lucru si inainte de a-l cumpara: sa fie unul cat mai mare, sa poata urmari meciurile din Campionat pe el, impreuna cu prietenii. 
Aaa, Campionatul de fotbal. Asta trebuie sa fie, isi spuse Horia in gand si se ridica grabit de pe canapea.
Cioc-cioc, ciocani Horia usor in usa dormitorului.
- Ce vrei? raspunse ea suparata si parca ii si vedea boticul in fata caruia nu putea rezista niciodata.

- Te-a deranjat ca am invitat vineri baietii sa vedem meciul impreuna? Doar am promis ca imediat ce terminam cu amenajatul sarbatorim, mai ales ca incepe si Campionatul...
- Ce e poimaine? se auzi vocea ei de dincolo de usa.
- Pai e vineri, doar ti-am spus, incepe Campionatul...
- Nuuu, ce e poimaine? Ce sarbatoare e pentru noi? 
- Pai ce sarbatoare e? 12 Vineri? Vinerea Mare? Ziua de fasole? Nu stiu draga ce sarbatorim poimaine, ii raspunse Horia vizibil iritat de atitudinea ei copilareasca. Hai deschide usa sa vorbim civilizat, ca oamenii, nu printr-o usa.

Auzi apoi cheia rotindu-se in broasca si vazu cum usa se deschidea incetisor. 
- Hai la tati, rasfatata mica, pupa-ti-as eu boticul tau suparat. Ia spune tu ce zici ca sarbatorim vineri? 5 ani de cand suntem impreuna am sarbatorit luna trecuta, 1 an de cand te-am cerut cu inel cu tot a fost prin iunie parca, ziua ta e in noiembrie, a mea nu o uit niciodata si sigur nu e, cununie civila, nunta, poate peste vreo doi ani...ce am mai putea noi sa sarbatorim vineri?

- Ai si uitat cand mi-ai spus primul TE IUBESC? Si mi-ai promis ca vom fi toata viata impreuna, si eu ti-am raspuns oferindu-ti ce aveam eu mai de pret?
- Aaa, pai poate nu vorbeam serios atunci si am spus-o asa, doar ca sa ajung in patul tau.
- Esti un porc! si silueta ei s-a strecurat rapid pe langa perete, usa s-a trantit din nou si cheia s-a rasucit in broasca.
- Hei, am glumit. Nu fi asa... ii soptea Horia cu capul lipit de usa care il impiedica sa ajunga la ea. 

Era mai bine daca alegeam o usa fara cheie, ii trecu lui prin cap si se aseza dezamagit pe canapea, convins fiind ca in maxim 10 minute va fi si ea langa el...