joi, 27 noiembrie 2014

Strada pe care tehnologia este vedeta



M-am trezit pe o stradă oarecum familiară dar totuși diferită. În jurul meu oamenii merg agale și admiră vitrinele. Un tânăr preocupat de telefonul de ultimă generație se uită fugitiv la mine în timp ce răspunde unui SMS. Îmi zâmbește scurt și trece mai departe. Tineri, bătrâni și copii se plimbă pe această stradă. Pe chipul lor se citește: entuziasm, curiozitate și satisfacție.
E o stradă unde tehnologia e la ea acasă. Mă uit pe un panou și vad: StadaIT.ro




E ciudat totuși că în jur nu văd nicio mașină să circule pe această stradă. E plină de tot felul de tehnologii, gadget-uri, văd laptopuri și tablete, telefoane, aparate foto, monitoare și televizoare, calculatoare, imprimante, videoproiectoare și carduri, dar mai văd și tot felul de cabluri și componente care îmi sunt necunoscute dar fără de care probabil nu ar funcționa calculatoarele și restul produselor ce țin de IT.

Un bătrân privește fascinat la un monitor. Mă apropii și recunosc modelul. E un Samsung Smart TV, Full HD LED, exact ca al meu. Pentru că îl am de ceva vreme consider că pot să-i dau detalii despre el așa că încep să-i turui despre claritatea imaginii, despre funcția de Web Browser care i-ar încânta la maxim pe nepoții săi captivați de Facebook ca toți din generația lor, despre ecranul LED care consumă mai puțin, are caracteristici superioare la contrast și despre acuratețea culorilor. Și dacă tot am început, îi spun că undeva în laterală are un SLOT unde poate introduce un card HD, așa cum am făcut eu și poate urmări canalele care emit HD la o claritate extraordinară.




Merg mai departe și admir toate obiectele expuse. Chiar nu am mai văzut o asemenea stradă. Cred că e Raiul tehnologiei. Mă apropii de o vitrină mare, plină cu tablete. Chiar ar trebui să-mi iau una căci pe cea veche mi-a distrus-o Iustin cu Talking Tom a lui. Bine, a fost și vina mea. Ce-o fi fost în capul meu să-i spun că trebuie să-și bea lăpticul, căci dacă nu i-l bea Tom. Băiatul darnic, i l-a oferit. Doar că acum îl vrea înapoi pe Tom, și îl vrea mare, pe tabletă, nu pe telefon. Mă uit la o tabletă Samsung Galaxy Tab S T700. Îmi cam face cu ochiul. La specificații văd că e mai șmecheră decât Tab 3 -ul meu care a făcut baie în lapte. Dar și prețul e mai mare. Poate o iau pentru mine și îi găsesc lui una mai ieftină, cine știe ce-i mai vine în cap să-i facă lui Tom.

Deodată îmi atrage atenția un blitz. Când mă uit mai în stânga, văd că mă pozează o doamnă. Și e la distanță destul de mare. O fi dat zoom? Îi zâmbesc și îi fac cu mâna. Mă apropii să văd și eu ce aparat folosește. E un Nikon D3200. Și e și roșu. Îmi zice că l-a luat tot de aici de pe StradaIT, la super preț. Mă dau și eu mare și-i povestesc de Nikon-ul meu. Am strâns bani pe ascuns câteva luni bune și am profitat de promoțiile de Black Friday ca să mi-l cumpăr. Bineînțeles că soțul a cam comentat dar i-am explicat că nu pot poza mâncarea cu telefonul pentru a încărca fotografiile pe blog. De fapt aș putea, dar nu ar atrage pe nimeni fotografiile făcute de mine, chiar dacă mâncarea e super-bună. După ce îi mai explic câteva șmecherii la aparatul ăsta, o las pe doamnă să probeze în continuare aparatul foto și îmi văd de ale mele.





Încotro să o apuc? M-aș opri la fiecare vitrină. Am nevoie de toată această tehnologie pentru a merge mai departe căci am ajuns să fiu dependentă de ea. Îmi dau seama acum de rolul pozitiv al tehnologiei în viața mea. Cu ajutorul ei reușesc să descopăr lucruri la care nici nu se visa cu secole în urmă, reușesc să țin legătura cu persoane dragi aflate departe, mă informez mereu cu privire la ce apare nou, mă relaxez în puținele momente pe care le am libere...

Dar apropo de relaxare, mă cam dor picioarele. Cred că tocurile sunt de vină. Aș sta pe această stradă la infinit, să-i descopăr fiecare ungher, să descopăr fiecare inovație a tehnologiei, să analizez, să testez...
Te invit și pe tine să o descoperi. Vei rămâne surprins de frumusețea și bogăția ei!




Comentarii
0 Comentarii
Comentarii Facebook de Tricks Tips Tutorials

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentarii

Comment Box is loading comments...