marți, 14 mai 2013

Tiramisu



Tocmai am descoperit cea mai buna reteta de Tiramisu pentru mine, atat ca gust, complexitate cat si ingrediente. Imi place ca are un usor gust de cafea (cei care nu iubesc cafeaua, pot incerca cu o combinatie de Nesquick cu lapte sau o crema de whisky diluata cu lapte), imi place ca e o prajitura racoroasa, combinatia de piscoturi cu crema e una foarte placuta la gust (spre deosebire de prajitura Tiramisu cumparata din cofetarie care uneori mi se pare ca are prea multa crema) si imi place ca se pregateste ralativ usor. 
In plus, a fost printre primele prajituri pe care le-am incercat la inceputurile mele in bucatarie si mi-a iesit perfect.

Ingrediente:



Un pachet piscoturi (400 g)
500 g crema de branza Mascarpone 
6 lingurite de cafea 
4 oua
7 linguri cu varf zahar
3 lingurite zahar pudra
1 plic praf de frisca
esenta de rom
cacao


Pentru inceput, pregatim o cafea din 2 cani mari de apa si cele 6 lingurite de cafea si o lasam sa se raceasca. Galbenusurile se freaca cu zaharul pana incepe sa se albeasca si zaharul s-a topit. Se adauga crema Mascarpone si se amesteca cu mixerul pana devine consistenta ca frisca. Se introduce crema obtinuta la frigider.







Se bat albusurile spuma cu 3 lingurite zahar pudra dupa care se adauga praful de frisca (fara sa se dizolve în lapte) si se mixeaza in continuare.




 Se amesteca cele doua compozitii cu o paleta sau lingura, usor, de jos in sus (cea cu albusurile si cea cu galbenusurile) si compozitia obtinuta se introduce în congelator pentru 10 minute.



Se adauga esenta de rom în cafeaua racita.


Se înmoaie scurt piscoturile în cafea, unul cate unul si se aseaza pe fundul unei tavi mai inalte 
Se întinde jumatate din crema preparata, dupa care se aseaza iar un strat de piscoturi inmuiate in cafea si deasupra se întinde restul de crema.





Se presara putina cacao deasupra cu ajutorul unei site.


Se da la rece pentru cel putin 3 ore.
Fotografiile nu sunt foarte reusite, insa gustul este exceptional.

Comentarii
0 Comentarii
Comentarii Facebook de Tricks Tips Tutorials

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentarii

Comment Box is loading comments...