luni, 17 februarie 2014

Somon marinat in miere si citrice cu pastai si piure de cartof dulce


Am ajuns sa cred ca dintre toate tipurile de peste, somonul e preferatul meu. Indiferent ca e afumat, fiert, prajit, fript, pregatit la cuptor sau la abur, carnea sa are o aroma speciala care ma face sa il cumpar ori de cate ori ajung la raionul cu peste. E drept ca si pretul e putin mai ridicat insa continutul bogat de proteine si acizi grasi Omega 3, vitaminele si mineralele esentiale pe care le contine si faptul ca este relativ sarac in calorii ar trebui sa-l puna in topul preferintelor tuturor.

Iata o reteta simpla dar plina de "sanatate". Aveti nevoie de:

2 bucati file de somon
2 linguri miere de albine
2 linguri suc de portocale
2 linguri suc de lamaie
1 lingurita ierburi de provence
2 linguri ulei de masline (eu am folosit unul cu aroma de usturoi)
1 punga fasole verde pastai (eu am folosit Bonduelle)
1 cartof dulce mai mare
1 morcov
1 ceapa rosie mica
1 ceapa alba mica
1 lingurita unt
Sare si piper

Intr-un vas pregatim marinata din 2 linguri zeama de portocala, 2 linguri zeama de lamaie, 2 linguri miere de albine si o lingura ulei de masline.

Se pun bucatile de somon in marinata si se lasa la frigider cel putin o ora.




Cartoful dulce se curata, se taie cublete si se pune la fiert in apa cu sare. Fasolea verde pastai se fierbe in apa cu sare 10-12 minute, fara a necesita a fi decongelata inainte.



Ceapa si usturoiul se toaca marunt si se pun la calit 30 secunde in o lingura de ulei de masline. Se adauga morcovul taiat rondele si fasolea verde. Se stinge cu putin zeama in care au fiert pastaile, se adauga un praf de sare si se mai lasa 4-5 minute pe foc



Cartoful dulce fiert se scurge de zeama si se paseaza cu o lingura de unt si o piscatura de sare.

Somonul marinat se presara cu ierburi de provence si se frige pe grill 3-4 minute pe fiecare parte.


Somonul marinat in miere si citrice se serveste cu fasolea verde pastai si piureul din cartof dulce.


Eu va zic POFTA BUNA!

Comentarii
0 Comentarii
Comentarii Facebook de Tricks Tips Tutorials

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentarii

Comment Box is loading comments...