miercuri, 6 iulie 2016

Tort cu crema de vin


Îmi făceam zilele trecute ordine prin fotografii și am găsit câteva imagini cu deliciosul Tort cu cremă de vin pregătit la sfârșitul anului trecut pentru finalul competiției SuperBlog. Mi-am adus aminte că a fost foarte apreciat pentru gustul și finețea sa de cei care l-au gustat, așa că m-am gândit să împărtășesc cu voi rețeta folosită, poate veți vrea să-l încercați.

Blat:

200 grame făină
100 grame unt 
3 linguri zahăr pudră
1 ou
1 lingură de apă rece

1 praf de sare

Crema: 
4 gălbenușuri
150 grame zahar pudră
1 linguriță coajă de lămâie 
zeama de la jumatate de lămâie
zeama de la o portocală
2 plicuri gelatina granule
340 ml vin alb dulce 
500 grame frisca

Se frământă făina cu untul, zahărul, apa,oul și sarea până se obține un aluat destul de consistent. Se face o bilă din aluat și se dă la rece pentru 30 minute. Se tapetează o tavă cu hârtie de copt, se întinde aluatul și se pune în tava (diametrul de 26 cm). Se dă la cuptor pentru 15 minute la foc mediu. Când este gata se scoate și se lasă la răcit.






Pentru cremă:
Se mixează gălbenușurile cu zahărul pudră, coaja de lămâie și sucul de fructe și se pune amestecul pe baie de aburi amestecând continuu, până se îngroașă. 


Se lasă gelatina la hidratat în puțină apă apoi se topește pe baie de aburi și se adaugă la crema răcită, împreuna cu restul de vin. 
Frișca se bate spumă și se lasă deoparte căteva linguri pentru decor. În restul de frișcă se încorporează ușor crema de ouă și vin. 
Se tapetează o tavă cu marginile înalte cu folie alimentară și se toarnă crema în ea. Deasupra se pune blatul copt și se presează bine. Se dă tava la rece până a doua zi.
 



A doua zi, tortul se răstoarnă pe un platou și se ornează după preferință. Eu am folosit frișcă, fulgi de migdale, puișori din spumă de zahăr și câteva fursecuri făcute din același aluat cu blatul de tort.










Comentarii
0 Comentarii
Comentarii Facebook de Tricks Tips Tutorials

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentarii

Comment Box is loading comments...