miercuri, 6 iulie 2016

Tort cu crema de brânză, piersici și jeleu de cireșe.




Ocaziile speciale cer prăjituri speciale iar în acest caz poți pregăti un tort super-special cum este acest Tort cu crema de brânză, piersici și jeleu de cireșe.
Am ales să fac un blat cu cacao pentru a evidenția mai bine crema, și bine am făcut, gustul a fost excepțional.

Pentru blat ai nevoie de:
5 ouă
200 g unt moale
200 g zahăr brun
200 g făină
1 plic praf de copt
6 linguri lapte
3 linguri cacao

Pentru jeleul de cireșe ai nevoie de:
300 g cireșe fără sâmburi, din compot sau conservate 
2 linguri zahar brun
1 plic gelatina (eu am folosit Tort Gelee de la Dr. Oetker) 
250 ml zeamă din compot sau apă

Pentru cremă ai nevoie de:
350-400 g cremă de brănză
250 g frișcă lichidă
1 compot de piersici
4 linguri zahăr pudră
1 plic gelatină

Într-un vas mai mare cerni făina amestecată cu praful de copt și cele 3 linguri de cacao.
Ouăle le bați bine cu jumătate din cantitatea de zahăr și laptele.
Freci untul (care trebuie lăsat din timp la temperatura camerei) cu restul de zahăr.
Amesteci totul și răstorni compoziția într-o tavă tapetată cu hârtie de copt. Dai la cuptor pentru 35-40 minute (180 grade C sau treapta 4)



 Cam așa arată blatul după ce a fost scos de la cuptor și secționat.



Jeleul:
Lași gelatina la hidratat în puțin compot, apoi o topești pe baie de aburi și o amesteci cu restul de compot și cireșele.

Lași la răcit până începe să se întărească jeleul (poți băga vasul la congelator pentru 15-20 minute dacă te grăbești, însă nu trebuie să torni cireșele peste blat până nu e parțial întărit jeleul, deoarece riști să intre toată zeama în blat și să rămâi doar cu cireșele deasupra)



După ce ai secționat în jumătate blatul de tort, așezi prima foaie pe un platou și un inel pentru tort in jurul lui. Dacă jeleul a început să se întărească îl poți adăuga peste primul blat. 



Crema:
Mixezi crema de brânză cu 2 linguri de zahăr pudră (recomand 2 cutii de Philadelphia, eu am avut doar una așa că am improvizat...)
Mixezi frișca cu celelalte 2 linguri de zahar pudră și o amesteci apoi cu crema de brânză. 
Adaugi gelatina pregătită după instrucțiunile de pe pachet și omogenizezi. La sfârșit încorporezi și piersicile tăiate în bucățele și adaugi crema de brănză peste jeleul de cireșe.








Așezi celălalt blat pe deasupra și ornezi după preferință (eu am aranjat cateva felii de piersică pe care le-am stropit cu ciocolată topită iar pe margine am așezat căteva biluțe gen Rafaello făcute în casă)



Ultima felie din tort salvată pentru o poză ;)



Comentarii
0 Comentarii
Comentarii Facebook de Tricks Tips Tutorials

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentarii

Comment Box is loading comments...