vineri, 22 octombrie 2021

Dimineti cu aroma de cafea

                                                                            


            Octombrie…sâmbătă… probabil ultima zi de octombrie cu o dimineață atât de frumoasă, cu soarele care parcă încălzește mai puternic decât de obicei Pământul și care te face să crezi că te-ai trezit în alt anotimp. Pe stradă mașinile trec foarte rar, așa cum fac de obicei sâmbăta și duminica. Oamenii nu se mai grăbesc la serviciu, nu se mai grăbesc să-i ducă pe cei mici la școală, iar azi pare că nu se mai grăbesc deloc…

            Razele soarelui se joacă printre frunzele colorate în toamnă ale copăceilor din curte. Furată de acest peisaj minunat, îmi dau seama că nu mi-am luat și cafeaua pe terasă, așa că îl strig pe fiu-miu să mi-o aducă de pe masa din bucătărie.
            După câteva secunde apare și el cu ceșcuța de cafea în mână, ținând-o tacticos de parcă era vreun chelner și voia să facă impresie pentru a primi bacșiș.
            - Nu-i așa că te bucuri că ai un copil? mă întreabă el, așa din senin.
            - Mă bucur, normal că mă bucur, așa cum face orice mama, mai ales că ești un copil minunat, îi zic eu, luându-i ceșcuța de cafea din mână pentru a evita vreo catastrofă, mai ales că o lăsasem cam plină.
            - Și te bucuri că o să aibă cine să-ți aducă o cană cu cafea la bătrânețe? vine următoarea lui întrebare, care m-a cam luat prin surprindere, ce-i drept.
            - Să-mi aducă o cană cu APĂ la bătrânețe, îl corectez eu, amintindu-mi că am auzit-o și pe maica-mea spunându-mi cât e de minunat să ai copii, ca să aibă cine-ți aduce o cană cu apă la bătrânețe…
            - Nuuu, ție o să-ți aduc cafea. Nu prea te văd să bei apa dimineața, și cred că și la bătrânețe va fi la fel. Îți place prea mult cafeaua ca să o înlocuiești cu apă, mai ales dimineața. Doar că până atunci trebuie să te decizi cum îți place. Asta de exemplu miroase a prăjitură cu mere, când mergem la bica am văzut că o pui să-ți facă ție separat cafeaua, și nu bei niciodată din ibricul de cafea pe care îl face pentru ei, când mergem în parc îți iei altfel de cafea…deci, cum e? Care-i preferata ta?



            M-a fascinat spiritul lui de observație. Nu m-aș fi gândit niciodată că felul în care îți bei cafeaua poate fi sesizat de cineva. De obicei o beau neagră, fără zahăr, fără lapte, dar uneori îmi place să adaug un pic de scorțișoară în ea (ca în această dimineață), sau o picătură de ulei esențial de mentă, îi dă o aromă aparte. Când merg la ai mei, ei fac cafeaua la ibric, în stilul clasic, cu zahărul adăugat în apa care fierbe, apoi cafeaua… ori eu nu pot bea cafeaua cu zahăr și atunci îi rog să-mi facă mie o cafea neagră, simplă. Când mergem în parc, îmi place să experimentez și am ajuns să probez pe rând mai multe sortimente de la coffe shop-urile stradale, în speranța că voi găsi cafeaua preferată.

            De obicei timpul dedicat cafelei e dimineața. Atunci îmi place să îmi aloc câteva minute doar pentru mine și plăcerii mele de a savura o cafea. De când a început școala și trebuie să ies mai repede din casă pentru a-l lăsa pe cel mic la școală, am renunțat la a mai bea cafeaua acasă. Nu-mi place să o fac pe fugă. Prefer să-mi beau cafeaua mai târziu, să nu fie chiar primul lucru pe care-l fac dimineața, însă sa fie momentul meu de relaxare, momentul meu cu mine, momentul în care îmi planific ultimele detalii pentru ziua respectivă și îmi fac ordine în gânduri. Atunci, după prima gură de cafea simt că mă trezesc cu adevărat, simt că sunt pregătită pentru orice provocare îmi va aduce ziua respectivă. E ca un boost de energie, aș putea spune. Nu-mi dau seama dacă e o chestie psihică, ori obișnuință, însă nu-mi pot începe ziua cum trebuie dacă nu îmi beau cafeaua.

            Cât despre sortimentul de cafea preferat, am descoperit recent cafeaua de la Etolia (o găsiți pe primul și cel mai mare magazin de cafea online din România, Kfea.ro). Eu am probat Honduras Marcala Organic și Espresso, și pot spune că e ALTCEVA, este o cafea proaspăt prăjită aromată și savuroasă, 100% Arabica. Cafeaua proaspăt prăjită este o categorie aparte de cafea, care se aduce verde în țară și se prăjește local, pentru a fi cât mai proaspătă posibil. Astfel se poate savura la nivelul său maxim de aromă. Ambele sortimente sunt de cafea boabe și sunt ambalate în cutii metalice care păstrează foarte bine aroma.

            Pentru că am o râșniță de cafea, prefer să-mi macin eu cafeaua în fiecare dimineață și chiar se simte o diferență de intensitate a aromei între cafeaua pe care o cumperi gata măcinată și cea pe care o pregătești imediat după măcinare.


            Specialiștii spun că ar fi și sănătoasă, bineînțeles dacă e consumată în mod responsabil. Excesele întotdeauna dăunează, însă o cafea pe zi îți poate aduce și unele beneficii: crește nivelul de energie și timpul de reacție, îmbunătățește memoria, starea de spirit, vigilența, ajută la arderea grăsimilor, îmbunătățește performanța fizică, conține nutrienți esențiali precum riboflavină (vit. B2), acid pantotenic (vit. B5), mangan, potasiu, magneziu și niacină (vit. B3), reduce riscul de diabet de  tip 2, poate proteja de Parkinson, Alzheimer și demență (alături de o alimentație sănătoasă și exerciții fizice, evident), protejează ficatul, luptă împotriva depresiei și este o adevărată sursă de antioxidanți.

Luând în considerare toate aceste beneficii, sper că ți-ai băut cafeaua astăzi!

 


Articol scris pentru SuperBlog2021




Comentarii
0 Comentarii
Comentarii Facebook de Tricks Tips Tutorials

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentarii

Comment Box is loading comments...