marți, 25 august 2015

Vinete acordeon



Am văzut o imagine cu acest preparat și pur și simplu mi-a lăsat gura apă așa că a trebuit să-l încerc. Am modificat rețeta în funcție de ce aveam prin frigider și a ieșit un deliciu culinar. În plus, este o rețetă sănătoasă, destul de ieftină și se pregătește foarte ușor.

Dacă vrei să încerci rețeta de Vinete acordeon, ai nevoie de:
1 vânătă
1 dovlecel
2 ardei capia (sau ardei gras roșu)
150 g cărniță (cârnați, mușchi file, șuncă, costiță - orice ai prin frigider) 
100 g cașcaval (sau mozzarella)
usturoi (opțional)
sare, piper (sau mix din condimentele preferate)

După ce ai spălat legumele, tai vânăta și dovlecelul pe lungime în mai multe fâșii de la vârf până la cotor, fără însă a le desprinde complet. Condimentezi fiecare felie în parte cu sare și piper (eu am pus și puțin praf de chilli, dar poți condimenta cu orice îți place)
Tai în fășii ardeiul capia și în bucățele mici cărnița și cașcavalul.
Intercalezi fășiile de vânăta cu cele de dovlecel. 



Apoi introduci pe lângă ele bucățele de carne, ardei și cașcaval.




Transferi totul într-o tavă tapetată cu hărtie de copt (sau poți face de la început toată operațiunea direct în tavă) și bagi tava în cuptorul încins (180 grade sau treapta 4) pentru aproximativ 45 minute.


Cam așa arată când o scoți de la cuptor, cașcavalul se rumenește frumos deasupra iar legumele sunt moi și îmbibate perfect cu gustul condimentelor și al bucăților de carne. 


După preferință, în momentul servirii le poți stropi cu puțin mujdei de usturoi. Sunt demențiale.


Și secțiune. 


Poftă mare!

miercuri, 19 august 2015

Milkshake cu banane, capsuni si kiwi






Posibilitățile sunt nelimitate atunci când vine vorba de milkshake. Dacă ai în frigider unul-două pahare de lapte și câteva fructe (în funcție de sezon), atunci e timpul sa încerci tot felul de combinații pentru că este modalitatea perfectă de a-ți revitaliza organismul. Pe lângă vitaminele din fructe, adaugi nutrienții din lapte și după gust, îl poți îndulci cu o linguriță de miere care aduce un plus de energie organismului, ajută la fixarea calciului în oase și la întărirea sistemului imunitar.


Bananele, piersicile și caisele sunt preferatele mele atunci când vine vorba de milkshake, însă am încercat și alte combinații și nu cred ca am găsit vreo una care să nu-mi placă. 
Trebuie să știi însă că cel mai bun milkshake e cel făcut din fructele preferate, servit imediat după ce l-ai făcut și eventual cu fructele ținute câteva minute la frigider sau congelator înainte de a fi pregătit, asta dacă vrei să te și răcorească nu doar să te vitaminizeze.


Simplu și rapid
Pentru 2 porții ai nevoie de un pahar cu lapte, 1-2 banane (în funcție de mărime), o mână de căpșuni și un kiwi.
Cureți fructele sau le speli (după necesitate), le tai în bucățele și le pasezi la blender. Poți adăuga și o linguriță de miere de albine dacă îl vrei mai dulce, însă niciodată zahar (ca să nu strici bunătate de sănătate la pahar). Completezi cu lapte și amesteci bine.


Ce beneficii aduce organismului această rețetă 

Bananele combat retenția apei în organism, protejează sănătatea oaselor, scad tensiunea arterială, reglează tranzitul intestinal și luptă împotriva cancerului. 
Sunt bogate în vitamine din complexul B, vitamina A, C, magneziu și potasiu.

Căpșunile sunt bogate în vitamina C, potasiu, magneziu, acid folic și vitamina K. Nutrienții din căpșuni ajută la reducerea inflamațiilor, mențin sănătatea ochilor, oferă protecție cardio-vasculară, au proprietăți anti-cancerigene și întăresc oasele.

Kiwi conține din belșug vitaminele A, C și E, luteină, minerale și fibre, magneziu, fier, calciu, acid folic și crom, toate cu proprietăți benefice pentru sănătate. Trebuie mâncat cu tot cu semințe deoarece toți nutrienții (proteine, vitamine, minerale) sunt în semințe. Datorită nutrienților pe care îi conține este un puternic antioxidant natural

 

 Sănătate!


Jocuri online pentru mici si mari



Copiii adoră desenele animate și joculețele iar noi adulții ne dorim ca prin joacă, cei mici să dobândească și anumite cunoștințe, să-și îmbunătățească anumite abilități sau chiar să numere sau să învețe literele. Există numeroase joculețe care pot fi jucate absolut gratuit pe telefon, tabletă sau PC și care sunt menite nu doar să-i țină ocupați pe cei  mici cât timp noi ne facem treaba, cât și să-i învețe prin joacă lucruri pe care le-ar învăța mai târziu la școală.

Pentru timpul liber al copilului tău, alege să se joace inteligent. Încearcă să renunți la jocurile violente cu bătăi, împușcături sau curse de mașini și caută câteva joculețe cu personaje din desene animate, joculețe de logică, cu animăluțe sau în care trebuie să-și folosească imaginația pentru a construi ceva sau a descoperi lucruri noi. 

Dacă nu știi de unde să începi căutările, trebuie să afli despre xjocuri.com, un portal care adună numeroase jocuri flash dar și unity 3D de pe cele mai populare site-uri de gaming online. Aceste joculețe sunt absolut gratuite și grupate pe categorii în banda din partea stângă a site-ului. 


Eu am avut o curiozitate legată de jocurile cu politică și am intrat să văd ce „personaje celebre” pot să înving, măcar virtual.


Am fost puțin ocupată, dar măcar m-am destresat complet ...


Bineînțeles că pentru copii sunt alte joculețe, adecvate vârstei și recomand jocuri cu personaje din desenele lor preferate de pe Disney Junior, Cartoon Network, Nickleodeon, Kids sau la ce canale se mai uită cei mici. 
Dacă micuțul urmărește Nickleodeon și e fan SpongeBob, găsești aici câteva jocuri noi cu SpongeBob și poate sorta haine sau spăla vase alături de personajul său preferat. 

Dacă alegi alte jocuri cu pești, de exemplu, poți opta pentru un joculeț interesant cu Nemo și numerele ascunse (în mod sigur copilul tău a văzut desenul animat cu Nemo)



Regula jocului e simplă: trebuie să dai click pe numerele care se văd în fundal. Acestea se vor bifa automat și în banda de jos, iar trecerea la următorul nivel se va face în momentul în care s-au bifat toate numerele. Acest joc stimulează simțurile și inteligența copilului, îi crește viteza de reacție (fiind un joc contra cronometru), învață să aibă atenție distributivă (în momentul în care a bifat un număr, deja se uită după următorul) și toate acestea alături de personajul său preferat.



Ți-am stârnit interesul? 
Tu ce joc ai dori să joci?

joi, 6 august 2015

Zaharul – otrava dulce



Zahărul este prezent în casa tuturor și obișnuim să îl folosim zilnic la ceai, cafea sau diferite dulciuri fără a ști cât de nociv este. 

Zahărul a fost numit cândva "moartea albă", fiind un factor cheie în cele mai multe boli degenerative. Ca și în cazul fumatului (despre care știm cât este de rău pentru organism, dar cu toate acestea...), zaharul aduce în viața noastră un fel de plăcere: îți îndulcește ceaiul sau cafeaua ori îți bucură papilele gustative dintr-o prăjitură sau un tort la un eveniment fericit. Dacă zahărul ar exista doar în deserturi, nu ar fi atât de greu de renunțat la el, existând și înlocuitori pe care ai putea să-i folosești atunci când pregătești ceva dulce (mierea, xilitolul, stevia, siropul de arțar), însă îl regăsim și în alte produse alimentare precum sucuri, gumă de mestecat, gem și dulceață, ketchup, iaurturi cu fructe, cereale, conserve de legume și fructe sau chiar pâine și produse de patiserie.

Este greu să renunți la ceva cu care ai fost obișnuit toată viața și despre care nu ai fi crezut niciodată că îți poate face atât de mult rău însă dacă ești informat, poți contribui la sănătatea ta încercând să reduci (acolo unde poți) zahărul din alimentație.
Unul din efectele negative ale consumului de zahăr este dat de cresterea nivelului de insulină, care inhibă eliberarea hormonilor de crestere, influențând și funcționarea sistemului imunitar. Secreția de insulină promovează formarea depozitelor de grăsime și o creștere a nivelului trigliceridelor, ambele fiind relaționate cu bolile cardiovasculare și cu obezitatea. Totodată, carbohidrații complecsi au tendința de a fi absorbiți mai încet, potențând astfel impactul nivelului de zahăr. 

Natura ne-a dat zahărul sub formă de trestie de zahăr și sfeclă de zahăr. 

Rădăcina sfeclei de zahăr conţine la maturitate 75% apă şi 25% substanţă uscată, în componenţa căreia 17,5% îi revine zaharozei. Din zaharoza din sfeclă, se obţine în condiţii tehnologice speciale, zahărul cristalizat. Fabricarea zahărului constă în eliminarea tuturor substanţelor organice străine numite "vătămatoare", mai ales a betainei (substanţă azotată benefică omului), dar şi a altor substanţe (aminoacizi, celuloză, pectine, săruri minerale, enzime, rafinoză, etc). Prin această prelucrare, se pierd mai mult de 30 de elemente chimice şi mai bine de 10 structuri moleculare esenţiale pentru organismul uman.
În forma tehnologică finală, zahărul alb, fie că este tos sau pudră, nu conţine nimic altceva decât zaharoză. Sursa: AICI 

Zahărul este de asemenea implicat în producerea diabetului de tip 2, osteoporoza, boli de rinichi, boli de ficat, obezitatea și depresia. Fiecare lingură de zahăr deprimă sistemul imunitar până la 6 ore. Dacă vă îmbolnăviți des, acest lucru ar putea fi într-o mare parte din cauza consumului de zahăr. Zahărul are un efect negativ asupra florei intestinale, promovează creșterea paraziților, viermilor și fungilor, încurajând creșterea Candida albicans. Zahărul favorizează de asemenea, creșterea tumorilor canceroase deoarece celulelor canceroase le place zahărul la fel de mult cum ne place și nouă.

Zaharurile rafinate sunt peste tot și este greu să găsim un aliment care a fost procesat fără el. Biscuiți, chipsuri, pâine, produse de patiserie, paste, bomboane de ciocolată, dulciuri, gemuri sau cerealele pentru micul dejun sunt alimente procesate pline de zahăr. Un bol de cereale pentru micul dejun îți va începe ziua cu prima rundă de zahăr din sânge. Or fi ele bune pentru aportul de fibre, vitamine, minerale sau ce mai scrie pe cutie, dar cu zaharul ce facem?

Zahărul rafinat se găsește în aproape orice și poate fi dificil de eliminat. Singura soluție ar fi pregătirea proprie a oricărei mâncări, inclusiv pachetul pentru serviciu... Dar cum uneori ne vine destul de greu să facem și cafeaua de dimineață, cel mai bine ar fi să încercăm să-l reducem pe cât posibil, să-l înlocuim cu variante mai sănătoase și cel mai important să ferim pe cât posibil copiii (știu că pare imposibil) de acest aliment bun, dar rău. 


Încercați alimentele îndulcite natural cum sunt fructele proaspete sau uscate, înlocuiți (acolo unde se poate) zahărul cu mierea de albine, sau o altă alternativă naturală cum ar fi: Xilitolul (Xylitol), stevia sau siropul de arțar.

Vezi AICI xylitol îndulcitor natural, 400 g 




Xilitolul: este un îndulcitor natural cu calorii reduse obținut din coaja de mesteacăn sau din coceanul de porumb. Xilitolul nu este doar ceva sigur - îndulcitor natural fără efectele secundare ale zahărului și înlocuitorilor artificiali, ci este, de asemenea, bun pentru dinți, stabilizează nivelul de insulină și de hormoni și promovează o sănătate bună. Xilitolul este distribuit pe scară largă în natură în cantități mici. Unele dintre cele mai bune surse sunt fructele (zmeură, căpsuni, prune, fructe de pădure), ciuperci, cereale, salata verde sau scoarța unor copaci cum ar fi mesteacănul. Are avantajul că nu conține multe calorii și nici nu schimbă gustul cafelei sau al ceaiului. 



Vezi aici preț și detalii Îndulcitor natural stevie, 50 ml
Stevia: Folosită la nivel mondial ca un îndulcitor pe bază de plante fără calorii, stevia este o plantă din America de Sud care este de 30 de ori mai dulce decât zahărul. Extractul de stevie are și el puține calorii și, spre deosebire de xilitol care nu e recomandat la pregătirea produselor de panificație (deoarece aluatul nu dospește) poate fi folosit cu încredere la pregătirea prăjiturilor la cuptor.

Stevia poate fi folosită atât sub forma de pudră, granule, cât și sub formă lichidă sau chiar naturală. Stevia este mai dulce decât zahărul alb rafinat și nu afectează glicemia, fiind recomandată în diabet. Stevia scade pofta de mâncare și ameliorează problemele digestive.


Nectar organic din arțar și agave, 350 ml



Siropul de arțar provine din seva arțarului de zahăr, arțarului negru sau arțarului rosu (în natură existând 10 specii de arțar). Siropul de arțar are efect antioxidant (conține mangan, zinc, fenoli), ajută la sănătatea inimii, reduce progresia arterosclerozei, sprijină sistemul imunitar, reglează digestia, ajută la recuperarea musculară. 





Mierea, pe lângă faptul că este foarte bună la gust, are și proprietăți antiseptice și antioxidante, este bogată în vitamine, mai ales din complexul B și minerale: calciu, fier, magneziu, fosfor, potasiu, zinc. Mierea nu este recomandata copiilor sub 1 an, chiar daca ne gândim că ar fi bine pentru imunitate sau pentru a schimba gustul ceaiului. 

Încercați măcar să reduceți consumul de zahăr dacă nu puteți renunța la el în întregime. E un pas mare pentru sănătatea organismului!

miercuri, 5 august 2015

Albul, element principal în decor


Albul este alegerea multor persoane atunci când vine vorba de design interior. Chiar dacă sunt și persoane care atunci când își decorează locuința aleg tot felul de culori pentru pereții lor, eu voi fi întotdeauna de părere că albul nu se demodează niciodată și, așa cum spun și cei de la Designist.ro, albul reprezintă acea simplitate sofisticată, care așteaptă să fie personalizată de texturi și accente.

Proiect de amenajare din București, semnat Laboratorul de Arhitectură Designist

De ce îmi place mie albul atunci când vine vorba de pereții locuinței mele?

Albul poate fi combinat cu orice culoare. Îți poți redecora casa în fiecare anotimp doar schimbând pernuțele de pe canapea sau draperiile. Poți alege tonuri pastelate toamna și culori vii primăvara, păstrând ani la rând același alb pe pereți. Astfel nu vei ajunge niciodată să consideri monotonă propria locuință.

Avantajul unui perete alb se vede și atunci când acesta are nevoie de o reparație. Este mai ușor să aplici alb peste reparație decât să potrivești culoarea cu care a fost inițial vopsit peretele.

Un perete alb poate fi startul pentru ceva spectaculos dacă ai un pic de imaginație. Poți aplica un sticker decorativ sugestiv pentru personalitatea ta cu un mesaj motivațional sau o imagine, poți picta ceva pe unul din pereți sau poți improviza câteva rafturi răzlete pe care să așezi diverse obiecte. Dacă ești pasionat de artă, poți pune tabloul preferat pe un perete alb. Toate privirile vor fi ațintite asupra lui. 

Îmi place albul și în bucătărie deoarece inspiră curățenie dar și clasic iar cum buncătăria mea este cam micuță, albul este perfect deoarece creează impresia de spațiu datorită amplificării luminii care cade pe pereți.


Ca decorul să rămână fresh și alb mult timp, specialiștii recomandă să mergi pe o vopsea de calitate cum ar fi vopseaua Spor Max One de la Policolor: este ultralavabilă, rezistă la minimum 1.000 de cicluri de spălare, este elastică, adică se aplică ușor pe perete, timpul de uscare este de o jumătate de oră iar cu un litru acoperi între 12 și 14 metri pătrați. 


Spor și inspirație!