miercuri, 14 mai 2014

Paste cu hribi si sos de smantana


Dintre toate soiurile de ciuperci, hribii imi plac cel mai mult. Mi se par cei mai gustosi si satiosi iar gustul lor este inconfundabil. 
Pot fi pregatiti cu sos sau fara, cu usturoi sau in tocanite. 
Hribii dau un gust deosebit si ciorbelor insa cel mai mult imi place sa-i combin cu paste.
Daca doriti sa pregatiti un fel delicios de paste cu hribi, va recomand aceasta reteta de Paste cu hribi si sos de smantana
Eu am folosit hribi conservati la borcan (productie proprie), insa acelasi gust bun il au si cei pastrati la congelator. De cei proaspat culesi nici nu mai vorbesc, dar inca nu este sezonul lor, asa ca mai asteptam...

Aveti nevoie de: 
400 g penne Baneasa
500 g hribi (conservati la borcan)
250 g smantana
150 ml lapte
1 ceapa
3 catei de usturoi
1 legatura de patrunjel
2 linguri ulei de masline
sare
mix de condimente

Râșniță 2 în 1 pentru sare și piper Renberg



Hribii se taie in feliute subtiri.
Ceapa si usturoiul se toaca marunt si se pun la calit in ulei de masline.




Se adauga si hribii feliati si sa lasa cateva minute sa se patrunda apoi se adauga smantana si se amesteca.



Adaugam si laptele si omogenizam. Lasam sosul sa fiarba 10-12 minute la foc mic. Condimentam cu sare si mixul preferat de condimente.


Punem pastele la fiert in apa cu sare conform indicatiilor de pe ambalaj, apoi se scurg de apa si se adauga peste sosul de smantana cu hribi. Se mai lasa 2 minute pe foc si se dau deoparte.



Se servesc cat sunt calde. Sunt absolut divine!
Pofta buna!