joi, 12 septembrie 2013

Suc de rosii aromat

Daca nu ati pregatit inca sucul de rosii pentru iarna, va sugerez sa incercati reteta pe care eu o pregatesc de cativa ani buni, este foarte usor de facut, se pastreaza bine peste iarna si nici nu se compara cu ceea ce gasiti in comert.
Eu am pregatit sucul de rosii din 30 kg de rosii de gradina, dar in functie de cate rosii aveti, puteti modifica cantitatile.



Am folosit:
30 kg rosii
25 linguri de zahar
25 lingurite de sare grunjoasa
1 plic oregano uscat
frunze de telina
busuioc
7-8 foi de dafin

Rosiile se spala si se taie in sferturi.





Apoi se dau prin masina speciala de facut suc de rosii, cu separator pentru seminte. Sucul astfel obtinut se pune intr-un vas iar cand s-au teminat de pasat toate rosiile, se pune sucul de rosii pe foc.







Eu am ales sa fac sucul de rosii la ceaun la tara, mi se pare ca are o alta aroma, dar la fel de bine il puteti pregati si pe aragaz, trebuie doar sa aveti o oala suficient de mare pentru cantitatea pe care doriti sa o faceti.
Dupa ce sucul de rosii incepe sa fiarba, se adauga sarea, zaharul, oregano, foile de dafin si frunzele de telina si busuiocul legate bine. Dafinul si legatura de telina si busuioc se vor indeparta atunci cand vom pune sucul de rosii in sticle. 


Se lasa sucul de rosii la foc mic 3-4 ore pana incepe sa se ingroase, avand grija sa amestecati din cand in cand pentru a nu se prinde de fundul vasului. In functie de gustul pe care il doriti mai puteti adauga sare, zahar sau chiar ardel iute, daca doriti sucul sa fie picant.

Cat este inca fierbinte se toarna in sticle sau borcane curate si uscate care se pun la sterilizat 15-20 min, apoi se depoziteaza intr-un loc racoros si intunecat.




Din 30 kg de rosii mi-au iesit aproximativ 15 kg suc de rosii, potrivit pentru supe, ciorbe, paste, pizza, tocanite si orice alta mancare la care as fi folosit bulion sau suc de rosii din comert.
Comentarii
0 Comentarii
Comentarii Facebook de Tricks Tips Tutorials

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentarii

Comment Box is loading comments...